SPORT SCIENCE

Treningi o charakterze motorycznym o sportowej specyfice ruchu. Opis wybranych lekcji treningu motorycznego znajdziesz poniżej:

SOBOTA (23.06)


GODZ.

TEMAT

OPIS

10:00-11:00

GRY I ZABAWY W TRENINGU MŁODEGO SPORTOWCA
Witold Zielazek,
Peak Per4mance

TRENING / W treningu dzieci i młodzieży liczy się przede wszystkim to aby miały one radość z wykonywanej aktywności fizycznej. Dzięki temu są bardziej zmotywowane do pracy. Naukę fundamentalnych umiejętności ruchowych aplikować powinniśmy przez ich zaangażowanie w aktywność będącą częścią gier i zabaw.

12:00-13:00

VBT
Przemysław Adamus,
Push Your Performance,
CoreClinic

WARSZTAT / VBT (ang. Velocity Based Training) znajduje szerokie zastosowanie w przygotowaniu motorycznym. Warsztat przedstawi najważniejsze strategie wykorzystania treningu opartego na prędkości w rozwoju zdolności szybkościowo-siłowych oraz metodę wyznaczania krzywej Force-Velocity w najważniejszych ćwiczeniach szybkościowo-siłowych.

13:30-14:30

MONITOROWANIE
OBCIĄŻEŃ W TRENINGU
Jakub Marynowicz,
Marynowicz Athletic
Performance & Sport Science

WYKŁAD / Czy duże obciążenie treningowe jest problemem? Jak optymalizować aplikowane bodźce treningowe, a tym samym w efektywny sposób podnosić potencjał motoryczny zawodników? Przegląd dostępnych narzędzi, które monitorując reakcję zawodnika na trening pomogą efektywnie optymalizować proces treningowy.

15:30-16:30

EKSCENRTYKA
Jakub Gdula i Paweł Krótki,
BODYWORK®

WARSZTAT / Faza ekcentryczna skurczu to nie tylko ważny składnik ćwiczeń, które w treningu sylwetkowym wykorzystuje się do rozwijania masy mięśniowej. W treningu motorycznym to największe wyzwanie nerwowo-mięśniowe dla pracujących włókien oraz najważniejszy składnik prewencji. Dlaczego? Ponieważ większość urazów mięśniowo-ścięgnistych w sporcie zachodzi podczas ruchów negatywnych, czyli wtedy kiedy np. wpadamy w poślizg i tracimy stabilność. Poznaj metody dzięki którym zabezpieczysz swoich podopiecznych przed kontuzjami.

17:00-18:30

TRENING SPRINTERA
Michał Włodarczyk,
Push Your Performance,
CoreClinic

TRENING/ Trening sprinterski to zaawansowany i wysoko wyspecjalizowany reżim treningu lekkoatletycznego. Warsztat odpowie na pytania jak kształtować fazę przyspieszenia i fazę maksymalnej prędkości u sportowców, jak prawidłowo programować i planować trening szybkości oraz przedstawi najważniejsze dryle sprinterskie na bieżni lekkoatletycznej.

18:30-20:00

ZAAWANSOWANE METODY
ROZWOJU SIŁY I MOCY
Jakub Marynowicz,
Marynowicz Athletic
Performance & Sport Science

WARSZTAT / Wyjście poza utarte schematy treningu siły i mocy mięśniowej na potrzeby sportu. Metody oparte na dowodach, które w efektywny sposób pozwolą rozwijać zdolności motoryczne będące fundamentem atletyzmu.

NIEDZIELA (24.06)


11:00-12:00

ROLOWANIE W PRZYGOTOWANIU
MOTORYCZNYM
Michał Dachowski,
BLACKROLL

WYKŁAD / Dzięki swoim szerokim zaletom regeneracyjnym i terapeutycznym rolowanie jest nie odłączny elementem treningu w sporcie amatorskim i zawodowym. Dowiedz się, jakie warunki muszą być spełnione, aby uzyskać maksimum korzyści w zależności od celu rolowania, adaptacji sportowej, mikro i makro cyklu treningowego, a także ewentualnych urazów i przeciążeń użytkownika.

11:00-12:00

LTAD
Jakub Grzęda,
Peak Per4mance

WYKŁAD / Koncepcja LTAD (ang. Long-Term Athletic Development) do model standaryzujący trening dzieci i młodzieży w wieku od 8-19 lat. Wykład opowie o tym czym jest długofalowy rozwój młodego sportowca, skok pokwitaniowy (PHV) oraz jakie metody diagnostyczne i treningowe są odpowiednie dla pracy z młodym organizmem.

12:00-13:30

TRENING MOTORYCZNY
MŁODEGO SPORTOWCA
Jakub Grzęda,
Peak Per4mance

WARSZTAT / Warsztat LATD to zarówno praktyczne jak i rzeczowe przedstawienie fundamentalnych strategii pracy z młodym zawodnikiem. Przedstawione zostaną gotowe do aplikacji rozwiązania dotyczące rozgrzewki funkcjonalnej, fundamentalnych umiejętności ruchowych, a także ćwiczeń rozwijających siłę i moc.

12:00-13:30

PLYOMETRYKA
Jakub Marynowicz,
Marynowicz Athletic
Performance & Sport Science

WARSZTAT / Jak efektywnie wykorzystać cykl rozciągnięcie-skurcz? Czy można rozwijać siłę maksymalną bez używania obciążenia zewnętrznego? Trening plyometryczny – ocena jakościowa, mity, progresja w treningu, transfer na aktywność sportową.

14:00-16:30

PODSTAWY OLIMPIJSKIEGO
PODNOSZENIA CIĘŻARÓW
Bartosz Malak,
Instytut Sportu i Nauki

WARSZTAT / Trening oporowy jest istotnym elementem całożyciowej aktywności fizycznej człowieka, a jego kwintesencją są ćwiczenia klasyczne dwuboju olimpijskiego. Wymagają one doskonałego przygotowania aparatu ruchu i w sposób doskonały jego sprawność pozwalają utrzymać. Rwanie i podrzut techniczne stanowić mogą progresję ćwiczeń w treningu rekreacyjnym (możliwość i umiejętność wykonania), narzędzie w  treningu motorycznym (rozwój mocy i optymalizacja kontroli nerwowo-mięśniowej), jak i główny cel sportowy (mistrzostwo olimpijskie).