Dominika Kłoda

title decoration

Core biegacza

Warsztat rozpoczniemy od omówienia ważnej (lecz często zapominanej) części treningu, jaką jest rozgrzewka. Zazwyczaj zajmuje ona od kilku do kilkunastu minut i przygotowuje ciało do części głównej treningu. Pomijanie rozgrzewki przed planowanym biegiem może skutkować przeciążeniami, kontuzją, bólem, a przede wszystkim obniżeniem możliwości organizmu w rywalizacji sportowej. Podczas warsztatu zgłębimy temat poszczególnych części rozgrzewki, dzięki czemu dowiesz się, jak w prosty sposób wpleść je w swoją praktykę treningową.

Kolejnym punktem warsztatu jest stabilne centrum. Jest ono niezbędne do zachowania optymalnego wzorca ruchu i przy zapobieganiu zaburzeniom ruchowym, które mają wpływ na technikę biegu. Mięśnie głębokie poprzez wzajemne oddziaływanie wspomagają prawidłową kontrolę motoryczną, dzięki czemu bieg staje się bardziej ekonomiczny. Trening mięśni głębokich jest stosowany w różnych etapach przygotowań, a jego elementy mogą stanowić również część rozgrzewki, a także jednostek regeneracyjnych, których intensywność jest niższa. Celem warsztatu jest przedstawienie ćwiczeń, dzięki którym wzmocnisz swój core, a także będziesz mógł wykorzystać je podczas przygotowań do sezonu.